Recent News

Read the latest news from our participants and broader news in the field of sustainability. 

Industry factsheet: Food Services and Catering
industry factsheet (1).png
Industry Factsheet on the Food Services and Catering Industry covers the implications and links to the SDGs. A comprehensive, yet clear source of information. The factsheet provides a general overview and covers specific elements such as industry trends linked to the SDGs, best sustainable practices by sector, relevant KPIs, linked documents and resources, and linked contributions to the SDGs.
Swiss Triple Impact: engager l’économie dans la durabilité- Bilan
Politician News Interview
Avec le soutien de la Confédération, le programme Swiss Triple Impact a été lancé en septembre 2020. Objectif: inciter des milliers d’entreprises, multinationales comme PME, à s’engager sur la voie du long-terme et de la durabilité.
Zürcher Handelskammer hilft Mitgliedern auf dem Weg in die Nachhaltigkeit - Punkt 4
Mingling

Zürich - Die Zürcher Handelskammer (ZHK) sieht in der Nachhaltigkeit eine Chance für Unternehmen. Sie ist deshalb eine Partnerschaft eingegangen mit dem Programm Swiss Triple Impact. Erste ZHK-Mitgliedsfirmen wie die SV Group beteiligen sich bereits an diesem Programm des B Lab.

Next Steps For Stakeholder Capitalism - Forbes
Modern City

"Brands who ignore stakeholder capitalism and exploit employees, suppliers, or communities today do so at the expense of their own reputation and success. On the flip side, businesses who build authentic stakeholder partnerships create greater shared value that can be communicated to consumers and investors."

Confederation supporting the Swiss Triple Impact Program
SYMBOLE_WEB.png

The Swiss government supports the Swiss Triple Impact (STI) programme. This programme, which is unique at European level, helps Swiss companies to measure their contribution to the sustainable development goals (SDGs) and thus identify the main areas for improvement, while at the same time opening up new business opportunities and promoting innovation.

Nachhaltigkeit messbar und bewertbar machen.
Nachaltigbar.JPG

«The business of business is business». Mit diesem berühmt gewordenen Satz fasste der spätere Nobelpreisträger Milton Friedman 1970 die gesellschaftliche Verantwortung von Firmen zusammen. Er meinte damit, dass die Manager von Unternehmen niemand anderem verpflichtet sind als den Eigentümer/-innen und Aktionär/-innen.

Social Media Stream